Vi hittar den bästa kombinationen av digitala marknadsföringskanaler för er
När det kommer till digital marknadsföring finns det en hel djungel av olika kanaler och verktyg att arbeta med. Med en kanalstrategi och målgruppsanalys kan vi effektivt utveckla både befintliga och potentiella kunder i de kanaler de regelbundet befinner sig. Här handlar det om att strategiskt fokusera på och utvärdera vilka kanaler som ger mest effekt och bäst utfall i relation till era affärsmål.
SEO – sökmotoroptimering
KAN erbjuder hjälp med on page SEO, såväl tekniskt som innehållsmässigt. Vår syn på SEO är att man bör tänka långsiktigt och hållbart, vilket innebär att man producerar kvalitativt content som människor faktiskt vill ta del av och upplever som värdefullt. Detta skapar flera positiva effekter både för SEO och ert varumärke.
Läs mer om Sökmotoroptimering – hur och varför?
Läs även om SEO med topic clusters
Annonsering på Google Ads (SEM/SEA)
Som Certifierad Google Partner med lång erfarenhet av annonsering på Google vet vi precis hur man utformar kostnadseffektiva kampanjer för att öka våra kunders konvertering.
Med Google Ads har ni möjlighet att synas mitt framför ögonen på era potentiella kunder vid just det ögonblick de letar efter produkter eller tjänster som ni erbjuder. Ni har också möjlighet att exponeras på tusentals andra webbplatser i Googles så kallade söknätverk, där exempelvis YouTube ingår. Det finns många anledningar till att Google Ads bör vara en del av er digitala strategi. Dels kan ni själva bestämma exakt vilka sökord och sökfraser era annonser ska visas på och vilken plats användaren befinner sig på. På så vis blir annonserna per personliga och motsvarar även vad användaren letade efter.
På KAN jobbar vi ofta också med remarketing som komplement till övrig annonsering. På så vis kan vi effektivt fånga upp potentiella kunder som tidigare besökt er webbplats och som redan befinner sig i köpprocessen.
Annonsering i sociala medier
Sociala medier är en viktig del av många köpresor och digitala strategier idag. Dazy har lång erfarenhet av effektiva och konverterande kampanjer på både LinkedIn, Facebook och Instagram med stor genomslagskraft i olika branscher.
Facebook har blivit ett självklart val att inkludera i sin digitala strategi där man kan skräddarsy grafiska och interaktiva annonser för sin målgrupp. Genom Facebook Business Manager väljer man att annonsera både på Facebook och Instagram vilket ger maximal effekt av sin kampanj. En stor fördel med Facebook- och Instagram-annonsering är möjligheten att kombinera grafiskt och redaktionellt innehåll efter vad användaren är intresserad av och på så sätt leverera “lättsmälta” annonser som tilltalar just rätt målgrupp.
LinkedIn är ofta en bra alternativ för företag inom B2B tack vare möjligheterna att effektivt rikta annonserna till personer inom specifika branscher, yrkesroller eller till och med specifika företag. Om ABM (Account Based Marketing) är en del av er marknadsföringsstrategi kan LinkedIn en bra kanal. ABM är en marknadsföringskategori inom B2B där man riktar fokus på ett fåtal noggrant utvalda nyckelkunder och stora affärer.
Läs mer om trender inom sociala medier för 2022
Det finns inget ‘One Size Fits All’ inom digital marknadsföring
Ett klassiskt antagande är att metoder som fungerat utmärkt för andra företag också kommer att fungera för er. Detta är inte alltid fallet. Dazy hjälper er identifiera er digitala marknadsföringsstrategi och de lösningar som bäst matchar era affärsmål och är relevanta för er målgrupp.
Content marketing och redaktionellt innehåll
Content marketing är den marknadsföringsmetod som kanske är mest långsiktig. Lyckas man bygga upp en stor mängd redaktionellt innehåll är det ett kraftfullt verktyg för att nå ut med sina budskap och stärka ett varumärke på lång sikt. I kombination med sociala medier och annonsering kan detta ge effekt även på kort sikt. Genom att aktivt och löpande skapa engagerande innehåll kan vi successivt bygga en maskin som driver mer relevant trafik och ökad konvertering.
Leadsgenerering och marketing automation
Behöver ni hjälp med att upprätta en process för att skapa varma leads som era säljare kan bearbeta? Dazy har bred erfarenhet av strategier för leadsgenerering och marketing automation med hjälp av flera kanaler och verktyg. Vill ni ha hjälp med att sätta upp en väl fungerande process för leadsgenerering som skapar nya leads? Vi lyssnar gärna på era behov och hjälper er sätta upp en process som passar just er.
Löpande analys och konverteringsoptimering
Oavsett metod och målsättning med er digitala marknadsföring ser vi till att löpande följa upp, utvärdera, rapportera och optimera marknadsföringen för att nå era uppsatta mål. Innan vi lanserar en ny kampanj ser vi till att ha alla spårningstaggar, pixlar och mål på plats för att kunna följa resultatet. Spårning och löpande uppföljning av såväl annonsresultat som landningssidornas konverteringsfrekvens är ett viktigt underlag för vidareutveckling och konverteringsoptimering.
Våra tjänster inom digital marknadsföring:
- Kampanjstrategi och kampanjplan
- Kanalstrategi
- SEO / sökmotoroptimering
- Google Ads / PCC
- Social media annonsering
- Content marketing
- E-postmarknadsföring
- Displayannonsering
- Leadsgenerering
- Konverteringsoptimering
- Målgruppsanalys
- Konverteringsanalys
- Konkurrensanalys
- Spårning och rapportering